Monday, August 2, 2010

Pasti

Biar malam ini aku katakan,
Aku hanya mahu dia,
Hanya dia yang bisa membuat hati ini
Tersenyum,
Hanya kerana kekurangan dia,
Membuatkan aku senang bergandingan,



Bukan picisan,
Sekadar menjadi diri-sendiri,
Itu yang aku mahukan…


Biar malam ini,
Aku buktikan betapa aku lemah tanpa
Suaranya,



Tanpa khabar yang bi
sa aku tahu,
Tanpa tawa riang pencinta malam buta,
Aku pasti rebah,



Tiada kuasa….


namun, apabila…

Sayup-sayup tautan cinta meraih ketagihan,
Tiap bisikan mendambakan kemanisan,
Pasti suara itu menyapa lena dalam pelukan,
Menyahut nama yang paling didamba…


Berat lapis awan berarak ke barat,
Hujan rintik malam ini, gamat menyiram bumi,
Tiap kalam ditinta, pasti mengundang satu persoalan,
Tiap bingkisan menggamit satu memori hangat,
Senada alunan suara pemanggil dalam resah,
Semesra sapaan yang tersayang mendodoi malam…


Pasti,
Hanya dia yang mengerti,
Tiap bisikan aksara yang ku sematkan,
Ternyata sebuah keiklasan yang mendalam,
Pasti hanya dia,
Tidak lagi ada sesiapa,
Malam….


Mushesa

No comments:

Post a Comment